ימינה הולכת לאופוזיציה

איתי גדסי 6 Comment on ימינה הולכת לאופוזיציה

לאחר שבליכוד לא נענו לדרישותיהם, חברי רשימת ימינה הולכים לאופוזיציה ולא יכהנו בממשלת האחדות "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה" | הליכוד: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין?" | אחה"צ: ישיבת סיעת ימינה

צילום: יונתן סינדל / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר כישלון המשא ומתן בין הליכוד וימינה לאור דרישת ימינה לקבל שני תפקידי שרים בכירים, ברשימת ימינה מודיעים כי הסיעה בדרכה לאופוזיציה ולא תיכנס לממשלת האחדות.

"לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", כתבו בהודעה מטעם המפגלה.

לדבריהם "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה", מאשימים במפלגה.

עוד מוסיפים בימינה ואומרים כי "ימינה תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית: ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחוייב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות".

כמו כן אומרים בימינה כי אינם מצטערים על השותפו עם ראש הממשלה נתניהו עד עתה "איננו מצטערים לרגע על הנאמנות שגילינו לגוש הימין בשנה האחרונה. ההליכה לאופוזיציה היא המשך הנאמנות הזו לציבור הימין שנתניהו אינו נאמן לו".

בימינה מבהירים כי יתמכו בהחלטות של הממשלה שיתאימו להשקפתם "ימינה תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית".

בימינה קראו לראש הממשלה לקיים את הבטחותיו לבוחרי הציונות הדתית "אנו קוראים לנתניהו לדאוג לצרכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, בחינוך, בהתיישבות, במינויים בשירותי הדת ועוד, כפי שהבטיח לרבים מבוחריה שהצביעו לו בשל הבטחה זו".

בליכוד הגיבו להודעת ימינה על הליכה לאופוזיציה והאשימו כי חברי הרשימה העדיפו שלא להיכנס לממשלה בשל מאבק על תפקידים ולא על אידיאולוגיה: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

בתוך כך, חברי רשימת ימינה יתכנסו לישיבת סיעה היום בשעה 17:00.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    האף הגבוה שלכם הוריד את הכח האלקטורלי האמיתי שלכם וממשיך להכשיל אתכם גם פה… מתי תלמד קצת ענווה מר בנט? מלוותר לא מפסידים

  2. 5

    מה הסיפור שלהם מה הם רוצים

  3. 4

    בנט העם היתך בסוף גם אתה תהיה ראש ממשלה אחרי הכל זה

  4. 3

    תינוקים אין מה לומר

    1. נכון שהתכוונת לביבי-וגנץ?!

  5. 2

    מגיע לכם!
    לכו להתנצל בפני בן גביר!